Binnenland

De Nederlandse telefonie markt is de afgelopen jaren sterk gegroeid, dit komt mede door de populariteit van mobiel internet. De vraag naar mobiel internet neemt toe, terwijl de vraag naar belminuten juist stagneert. Er wordt dus veel minder gebeld dan de jaren voorheen. Door de komst van het internet zijn ook dingen als whatsappen en dergelijke komen opwaaien. Hierdoor worden er minder belminuten gebruikt voor het versturen van smsjes. Dankzij het internet zijn de mogelijkheden voor de telefoon gebruiker enorm toegenomen. Met name in je eigen binnenland heb je daar extra profijt van. In andere landen dan het eigen binnenland lopen kosten voor het gebruik van je mobielen telefoon al snel hoog op. Door de komst van internet moeten de providers op een andere manier vormgeving geven aan hun verdienmodel.

De doelstellingen van een mobiel telefoon zijn over de jaren ook drastisch veranderd. De grote telecom en elektronica bedrijven introduceren hun nieuwe mobiele toestellen ook vaker als slimme handcomputers. Het is je wellicht ook opgevallen, dat de lancering van nieuwe telefoons veel spectaculairder zijn.
Er wordt hevig geadverteerd wat deze smartphones allemaal kunnen, zoals het gebruik van internet diensten, foto’s maken, films bekijken, spelletjes downloaden, enzovoort. Er wordt echter weinig aandacht gegeven aan de bel kwaliteiten van het toestel zelf.

Tegenwoordig hebben meer dan de helft van alle telefoongebruikers in Nederland een smartphone. De populairste smartphones zijn de iPhone van Apple en de Samsung Galaxy. De grote telecom en elektronica bedrijven voeren de concurrentie steeds verder op, door elk jaar met nieuwe smartphones te komen.

Op GSMPlaza.nl word je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen van de Nederlandse telefoniemarkt. Zo vind je artikelen over de nieuwste smartphones en trends. Wij bieden ook voordelige abonnementen aan en al onze toestellen zijn zeer scherp geprijsd. Al onze aanbiedingen vind je op de “aanbiedingen” pagina van onze website.

Pagina's in Binnenland